Publication: Perlaksanaan Kaedah Pembelajaran Berasaskan Projek Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kaedah Fiqh
Loading...
Date
2018
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universiti Sains Islam Malaysia
Abstract
Kajian ini bertujuan untuk melihat perlaksanaan kaedah pembelajaran berasaskan projek (PBL) yang dilaksanakan oleh pensyarah dalam proses P&P Sains, Teknologi dan kejuruteraan dalam Islam sebagai usaha meningkatkan kefahaman pelajar pelajar dalam tajuk Kaedah Fiqh. Responden dalam kajian ini adalah terdiri daripada pelajar semester dua progran Diploma Kejuruteraan Mekanikal, Jabatan Kejuruteraan Mekanikal, Politeknik Banting. Kaedah pemerhatian dan temu bual digunakan bagi tujuan pengutipan data. Data dianalisis secara deskriptif dan dipersembahkan dalam bentuk naratif. Dapatan kajian menunjukkan aktiviti PBL merupakan aktiviti P&P yang disukai dan menyeronokkan bagi para pelajar.
Description
Keywords
Pembelajaran Berasaskan Projek (PBL), Kaedah Fiqh, Politeknik
Citation
Che Noh, M. A., Mohamad, N., Abd Halim, A. H., & Abu Bakar, A. A. (2018). Perlaksanaan Kaedah Pembelajaran Berasaskan Projek dalam Pengajaran dan Pembelajaran Kaedah Fiqh. Journal of Quran Sunnah Education & Special Needs, 2(2), 14-23. https://doi.org/10.33102/jqss.vol2no2.15