Options
Mengenal Pasti Kesukaran Mobiliti Fizikal Guru dalam Persekitaran Kelas Dengan Tujuan Untuk Mewujudkan Kelas Mesra Orang Kurang Upaya
Date Issued
2024
Abstract
Perlaksanaan pendidikan inklusif; iaitu pendidikan untuk orang kurang upaya "OKU" memberi tumpuan kepada nasib harian pelajar OKU atau guru yang mengajar pelajar OKU tetapi kurang perhatian diberikan kepada guru berstatus OKU. Keperluan unik guru berstatus OKU dalam persekitaran pendidikan diterokai melalui pengalaman guru yang mengalami masalah mobiliti fizikal di Pusat Tamhidi, Universiti Sains Islam Malaysia. Kajian ini bertujuan untuk mengetahui: Apakah cabaran mobiliti fizikal dalam pengajaran? Metodologi yang digunakan untuk mengumpul data untuk kajian ini ialah pemerhatian dan rakaman dimensi. Adalah diharapkan institusi
pendidikan akan mengamalkan pelaksanaan yang sesuai dan menjalankan pendekatan yang tepat.
pendidikan akan mengamalkan pelaksanaan yang sesuai dan menjalankan pendekatan yang tepat.
File(s)
Loading...
Name
Mengenal Pasti Kesukaran Mobiliti Fizikal Guru dalam Persekitaran Kelas Dengan Tujuan Untuk Mewujudkan Kelas Mesra Orang Kurang Upaya.pdf
Size
250.28 KB
Format
Adobe PDF
Checksum
(MD5):4327ef7c1963b8034e494af8e0e8edc4