Azniwati Abdul Aziz2024-05-312024-05-312021-09-09https://oarep.usim.edu.my/handle/123456789/18557Papers In MALAY Language Date: 9 September 2021 Platform: MSTeams, USIM Nilai, Negeri Sembilan, MalaysiaKursus Bahasa Arab di Pusat Tamhidi telah dilaksanakan dengan kaedah pengajaran berkumpulan (team teaching) pada semester 2 sesi akademik 2020/2021. Pelaksanaan kursus Bahasa Arab dengan kaedah pengajaran berkumpulan ini merupakan satu pengalaman baru bagi majoriti pengajar yang terlibat. Artikel ini bertujuan untuk mengkaji maklumbalas pelajar bagi mengetahui kelebihan dan kelemahan pengajaran berkumpulan yang dilaksanakan. Dapatan kajian menunjukkan responden lebih banyak memberi maklumbalas mengenai kelebihan yang mereka perolehi daripada kaedah pengajaran berkumpulan berbanding maklumbalas tentang kelemahan kaedah tersebut. Kajian ini akan menjadi panduan untuk memperbaiki kelemahan dari semua sudut agar pelajar dapat menerima proses pembelajaran terbaik jika kaedah pengajaran berpasukan ini masih perlu diteruskan pada semester akan datang. Kata kunci: pengajaran berpasukan, team teaching dan kebersamaanotherpengajaran berpasukan,team teaching dan kebersamaanPengajaran Berpasukan Dalam Kursus Bahasa Arab: Kajian Maklumbalas Pelajar